donderdag 4 januari 2018

Condoleance kaarten

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik je een heel mooi en creatief 2018 wensen. 

Sommige kaarten wil je eigenlijk helemaal niet maken, maar zijn voor de ontvanger wel een hart onder de riem.
Helaas hebben we een condoleance kaart toch allemaal zo af en toe nodig en vandaag laat ik jullie zien hoe je deze op een eenvoudige manier kunt maken.

Ik ben begonnen met het snijden van wit cardstock in de maat 10,5 x 15 cm.  Uit een stuk glad afvalpapier heb ik met een ronde Aurelie stans een cirkel gesneden. Dat is mijn mal voor het aan brengen van de distressinkt op het cardstock.

 Zet hem wel even goed vast zodat het niet verschuift.
De gebruikte kleur distressinkt is in dit geval Antique Linen. Met ronddraaiende bewegingen heb ik de inkt met een blendingtool aangebracht.

Uit zwart cardstock heb ik de paardebloem gestanst met de dandelion stans van Amy design.
De tekst heb ik met een stampingtool als laatste aangebracht. Omdat cardstock natuurlijk niet helemaal glad is is een stampingtool wel handig. Als de tekst nog niet scherp genoeg is naar je zin dan kun hem gewoon opnieuw beinkten en weer afdrukken op dezelfde plek.


Toen alles klaar was heb ik de kaart gemat op zwart cardstock ( 11x15,5 cm)
Op deze manier kun je dus op een eenvoudige manier een hele persoonlijke kaart maken.
Door te varieeren in inktkleur en vorm waarin je de inkt verwerkt krijg je steeds weer een ander resultaat.

Hieronder heb ik gekozen voor een horizontale streep. Hierbij heb ik eerst met papier met een plakstrip (post-it memo blaadjes of masking tape) een strook afgeplakt.
Vervolgens ben ik met distress inkt miled lavender en een blendingtool deze strook in gaan kleuren.
Ook hierbij weer dezelfde tekststempel set en stans gebruikt. Je ziet dat je door te varieren op een makkelijke manier een ander resultaat krijgt. Gebruik hiervoor de stansen en de inkt die je in voorraad hebt. Denk bijv. aan vlinders, veren, bladeren enz.
Het gebruikte papier van Papicolor is:

 Overige materialen
Joy!Crafts Condoleance stempels 6410/0467
Amy design dandelion Add10044
Distress inkt antique linen en miled lavendet
Aurelie blending tool

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren vandaag.
Groeten, Aartje

1 opmerking:

Linda zei

Prachtig zijn ze
gr linda