zaterdag 17 september 2016

Een aardigheidje

Ik heb drie kleien cadeautjes gemaakt dit keer.
Leuk om bij iemand in hun tas of jaszak te stoppen.
In het eerste kaartje heb ik dan wat geschreven voor de persoon die hem krijgt.
De andere kaartjes kan die persoon zelf gebruiken.




Hoe heb ik die gemaakt?
Snij 6 strookjes van 5x16 cm en vouw die dubbel.
Dit zijn de kaartjes.
Snij 1 strook van 5,2 x16 cm. Dit wordt het hoesje
om de kaartjes heen. Rill deze op 8,5 en op 9,5 cm.
Dit is op de foto het rechter stuk papier.
Pons twee rondjes. Die zijn nodig om het doosje dicht te kunnen maken.
Het zijn er twee omdat ik ze op elkaar plak om meer stevigheid te geven.
Daar na snij je het doosje die binnen in de het hoesje komt.
Dit is een strook van 4,5 x 14 cm
Ril dit aan de lange zijde op 1 cm.
Draai het papier om en ril dit nu op: 1 - 2 - 7,5 - 8,5 cm.
Vouw deze rillijnen en knip het in en knip 1 klein flapje weg.
Dit is het onderste plaatje op de foto.
Dit is de basis.

Om het doosje te decoreren snij je het volgende:
6 x 4,5 x 7,5. Dit komt op de kaartjes.
1 strook van 5 x 7,5 dit is voor de achterkant van het cadeautje.
1 strook van 5 x 6 cm. Dit is voor de voorkant van het cadeautje.
Pons 1 rondje iets kleiner dan de andere twee rondjes.
Als laatste snie je nog een stukje 3 x 5 cm.
Dit is voor het doosje binnenin waar de kaartjes in komen.

Vouw het doosje en plak het in elkaar.
Plak het doosje onderin de strook wat het hoesje is.
Decoreer het geheel met de stukjes op de foto hierboven.
Plak de twee rondjes op elkaar.
Let op! Smeer alleen een dun strookje lijm onderaan het rondje.
Hierdoor blijft mogelijk om het flapje van het doosje onder het
rondje te steken om hem te sluiten.

Zo ziet het doosje eruit als alles is geplakt
en de kaartjes in het doosje zitten.
Versier het doosje of kaartjes zoals je zelf wilt.
Ik heb deze rondjes gestempeld met colorbox inkt
en clear embossingpoeder.

Ik heb nu 3 doosjes klaar. Ik ben zelf benieuwd wie mijn eerste
doosje gaat krijgen.

Ik heb deze kleuren papier van Papicolor gebruikt:
Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer.
Groetjes, Anneke

Geen opmerkingen: