dinsdag 6 oktober 2015

puzzelkaart

Hallo bloglezers,
laatst heb ik een hele leuke puzzelmal van Marianne Design gekocht, maar nog niets mee gedaan. Ineens bedacht ik me wat ik er mee zou kunnen doen,
 want wat doe je met een mal waar puzzel stukjes uitkomen?
Juist een puzzel maken dus dat heb ik dan ook zo gedaan. 

                Dit is de voorkant van de kaart 
Voor de binnenkant maakte ik een doosje waar de puzzelstukjes in zitten
            Van dit plaatje maakte ik de puzzelstukjes.
  Gebruikte kleuren papicolor: 
Papicolor papiquilt creme

Werkwijze:
Snij uit het mosgroen een strook van 13,5 x 28 cm en ril deze op 13,5 en 14,5 cm.
Snijd uit het roze karton een vierkant  van 11,5 x 11,5 cm en ril deze aan alle kanten op 1 en 2 cm. 
Snij dan de buitenste hoekjes weg zie foto hieronder
Snij nu uit het midden een vierkant waar het voorbeeld plaatje moet komen(ik heb  hiervoor een knipvel genomen met verschillende maten plaatjes) en plak mica achter de opening. Plak het plaatje op een stukje karton . Vouw het doosje in elkaar en plak het plaatje aan de achterkant maar binnenin, zodat je de randen van het doosje niet  ziet. Laat het aan de bovenkant open, zodat je daar de puzzelstukjes in en uit kan halen.
Zo ziet het doosje eruit als je het in elkaar plakt (ik heb hier geen venster gemaakt omdat dit een voorbeeld is)
Plak een stukje lint aan de binnenkant van de kaart .
Snij uit het zachtgeel een vierkant van 13 x 13 cm en plak dit aan de binnenkant van de kaart. 
Hierop plak je je het doosje.
Knip het plaatje wat je wil gebruiken uit en plak het op een stukje groen karton ter grootte van de puzzelmal. Stans nu de puzzelstukjes uit. En doe ze in het doosje.
Voor de voorkant van de kaart snij je uit het babyroze een vierkant van 13 x 13 cm en uit het zachtgeel een vierkant van 12,5 x 12,5 cm. Stans het vierkant uit het mosgroen en laat het karton nog in de mal zitten en bewerk het met witte inkt. Stans de takjes uit mosgroen en de bloemen uit babyroze en bewerk de bloemen ook met inkt.
Plak op de voorkant ook weer een stukje lint en daarop de roze en gele kaart. 
Werk verder de kaart of volgens voorbeeld.
 Dit was mijn bijdrage voor deze keer bedankt voor het langskomen en tot de volgende keer
Groetjes Marina

2 opmerkingen:

Diny zei

Wat ontzettend gaaf de puzzelstukjes.....is voor de ontvanger ook heel erg leuk ....spannend....van wie zou het zijn?
Groetjes Diny

Unknown zei

Wat ontzettend leuk deze puzzelkaart,ga ik ook eens proberen te maken !