dinsdag 30 juni 2015

Kleine verpakkingen.


Ik kwam er achter dat ik nog niets met dit papier had gemaakt.
En ook nog niet met het hartjes papier.
Dat  komt de volgende keer.

Dit is het geworden.




Het papier is dubbelzijdig.
Daarom wilde ik het met beide kleurtjes maken.
Ik wil dan weten hoe dat eruit ziet.
Het papier dat ik heb gebruikt is:
en
Papicolor Original Design Retrocircle
Als ik er naar kijk moet ik aan de Flower Power tijd denken.
Jullie ook?


 Mijn tekening verdient geen schoonheidsprijs maar het is misschien wel makkelijker
als jij besluit het te willen gaan maken.

Voor het doosje heb ik een stuk papier van 14,5 x 19 cm gesneden.
Aan de lange zijde heb ik het gerild op 4.5-9-13.5-18 cm.
Aan de korte zijde heb ik gerild op: 4.5-9-13.5 cm.

Vouw alle lijnen en gebruik een vouwbeen om een goede scherpe vouw te krijgen.
( Het is mooi papier want het scheurt niet op de vouwlijnen.)

Op de tekening kun je zien waar je wat flapjes moet wegknippen.

In het deksel heb ik twee gaatjes gemaakt.
Hier kan een stukje touw doorheen om het opgerold papiertje tussen vast te maken met een strik.
Ik doe meestal een klein kaartje in het doosje wat op de bodem komt te liggen.
Dit vond ik weer eens iets anders en het is tegelijk een decoratie,
Het briefje heb ik gemaakt uit een stukje zalmroze en is 5,5 x 8 cm groot.
Plak een strookje designpapier en schrijf aan de binnenkant de tekst of een gedichtje.

Uit het derde vakje heb ik een half rondje weggehaald met een klein ponsje.
Zo gaat het doosje makkelijker open.
Plak het doosje in elkaar, doe het dicht, 
rol het briefje  en
 maak het met het touwtje vast.


Voor het zakje heb ik een stuk Designpapier gebruikt van 11.5x16.5 cm.
Dit heb ik gerild aan de lange zijde op 7 en 9.5 cm.
Aan de korte zijde heb ik op 2.5 en 9 cm gerild.
Plak het doosje in elkaar.
Twee knijpertjes zalmroze geverfd en er een vlindertje op geplakt.
Het kleine kaartje is 3.5x7 cm.
Dit heb ik dubbel gevouwen en er een stukje designpapiert opgeplakt.
Daar weer bovenop heb ik een vlindertje geplakt.
Knijp het zakje samen en doe daar het knijpertje met kaartje op.

Ik heb nog geen bestemming voor deze kleine verpakkingen.
Ik vind het altijd handig om wat te hebben liggen.
Dus het ligt nu op een nieuwe eigenaar te wachten.
Als je ook besluit dit te gaan maken wens ik jou veel plezier.
Groetjes en tot de volgende keer.
 Anneke

3 opmerkingen:

Anita zei

Erg mooi Anneke.
Bedankt voor het patroon. Komt vast en zeker eens van pas.

Gr. Anita

Els zei

Schitterend wat is dit weer leuk gemaakt en dit ga ik zeker ook nog eens maken. Bedankt voor je uitleg en het valt erg mee met je tekenen.
Groetjes, Els

Diny zei

Wat ontzettend leuk gedaan Anneke....en een goede uitleg erbij.
Prachtig papier is het toch he!
Groetjes Diny