vrijdag 15 mei 2015

kopje koffie


 Voor de echte koffieliefhebber heb ik deze mok gemaakt met als basis het kraftkarton waar ik erg graag mee werk. Je kan in plaats van koffie er ook een theemok van make natuurlijk leuk met wat theezakjes erbij in verschillende smaken.



Gebruikte kleuren papicolor:




Werkwijze:

Snij uit het kraft een strook van 14 x 26 cm en ril aan  het op 3,6,9,12,15,18,21 en 24 cm. Draai het karton een kwart slag en ril het op 9 cm.




Snij de korte rilllijn in en vouw de flapjes een beetje om.




Plak de mok eerst aan de zijjkant in elkaar en dan de onderkant




Snij uit het anjerwit 8 keer een strook van 2,5 x 4,5 cm en doe dit ook uit het donkerbruine karton.
Het witte karton heb ik met behulp van de embosingfolder dots geembost.
Het bruin karton heb ik om de cm gerild met behulp van de score-pal.
Plak dit op de mok.





Snij nu een strook van 2,5 x 25 cm en ril dit 3,6,9,12,15,18,21 en 24 cm plak er een rand van washi tape erover. Plak dit volgens voorbeeld op de mok.



Snij nu een strook van 1,5 x 12,5 cm en vouw het aan de bovenkant op 1 cm naar binnen dit is het oor van de mok.



Eventueel kan je er nog een schoteltje onder maken ik heb er een achthoekig schoteltje onder gedaan eerst gesneden uit het kraft en daarna iets kleiner uit het anjerwit en dat nog aan de randen bewerkt met distress inkt.

Bedankt voor het langskomen en tot de volgende keer.

Liefs Marina

3 opmerkingen:

Veerle zei

Suuuuuuuuuuuuuper leuke creatie.
Bedankt voor de goede uitleg ook.
Groetjes, Veerle

lenywim35 zei

Wat super gaaf Marina. Ik ga Wim aan het werk zetten als de zon weg is.gr leny w

Wies zei

Een heel leuk presentje Marina. Bedankt voor de uitleg.
Groetjes, Wies