zaterdag 28 februari 2015

Deux Chevaux.....

Deux Chevaux of "lelijke"eend.....je ziet ze bijna niet meer rijden. 
Dat was jaren geleden wel anders. Ik vond het altijd geweldig leuke auto's, 
zeker met zo'n linnen dak, die je helemaal kon terug rollen.
Ik kreeg deze afbeelding met rode eend in mijn handen en een kaart was daar zo mee gemaakt. ........special voor een liefhebber van de Eend.


Ik ben begonnen om mijn basiskaart te stansen uit recycled kraft karton grijs.
De kaart is niet zo groot, deze heeft een afmeting van 9 x 13 cm.
Daarop heb ik uit ravenzwart karton een strook "bandenspoor" gestanst. 
Uit recycled kraft karton wit heb ik een rechthoek gesneden van 8,75 x 11 cm en bewerk met een design folder (bandenspoor). Op de onderste foto is dit beter te zien. 
Het hart, de doily en de auto zijn gestanst uit fiësta rood karton.
De geëmboste delen van de auto zijn bewerkt met pan pastel.


De "gears" of tandwielen zijn gestanst uit recycled kraft karton grijs
 en bewerkt met viva decor om een "roestig" uiterlijk te krijgen.

De kaart heb ik verder aangekleed met een leuke bedel, 
labeltjes (gestanst uit recycled kraft karton grijs),
pijlen (gestanst uit reycled kraft karton grijs en ravenzwart karton)
en zwart scrappers flossdraad

Als ik nu een deux chevaux ziet rijden, kijk ik toch altijd nog een keertje om.
Ze blijven zo leuk! 

gebruikte materialen papicolor:


Graag tot de volgende keer!
groetjes
Neline

2 opmerkingen:

Anneke zei

Prachtig. Wat past het allemaal goed bijelkaar. Groetjes, Anneke.

Annie Fransen zei

Een erg mooie kaart Neline mooie kleuren