woensdag 24 september 2014

kaart in een kaartje

Ook ik ben met het mooie metallic karton aan de slag gegaan wat pas is uitgekomen. Deze keer heb ik een vintage envelop/kaartje gemaakt. De binnenkaart heb ik wat eenvoudiger gehouden zo komt de tekst het best tot zijn recht vind ik.....




Gebruikt papicolor:

Papicolor original metallic steel 332
Papicolor original metallic pearl white 330

Werkwijze:

Snij uit het metallic steel een strook van 12 x30  cm ril het op  de lange kant en ril het op 15 cm.
Ril aan de beide lange kanten op 1 cm vanaf de kant dit is de plakstrook. Knip aan de onderkant de plakstrook eraf zie voorbeeld hieronder:


Plak de kaart dicht zodat er een soort envelop onstaat.
Snij uit het pearl white een kaart van 10,5 x 14,5 cm en uit het flora papier een kaart van 10 x 14 cm en plak het volgens voorbeeld op de kaart.
Stans het ovaal uit pearl white en de andere ovaal uit het steel karton. Plak het vintage plaatje op het ovaal van steel karton.
Stans uit het ravenzwart de filmstrip en uit het mosgroen de takjes.
De bloemen zijn gestanst uit het zijdepapier ik heb 5 lagen zijdepapier gebruikt.
Prik een gaatje in het midden van de bloem,doe daar de splitpen in  en kreuk de bloemen vouw ze daarna uit.


Werk de kaart verder af met plaatjes.

Voor de binnenkaart heb ik een kaart gesneden van 15x10,8 cm print/schrijf de tekst erop.
Stans de bloemen uit het florapapier en plak het bovenaan de kaart en plak de parels in het midden van de bloemen.
Stempel een tekst onder aan de kaart.

Dit was mijn bijdrage voor deze keer bedankt voor het langskomen en tot de volgende keer!

Liefs Marina

2 opmerkingen:

Neline zei

Prachtige Marina!!
groetjes
Neline

Hetty zei

Wat een schitterende creatie heb je gemaakt !!!!
Groetjes Hetty