zondag 17 november 2013

Kerstkaart

Met het nieuwe recycled kraft karton had ik al een serie kerstkaarten gemaakt, ze zijn te zien op m'n blog, maar ook voor deze bijdrage heb ik het gebruikt.
Met een Penny Black stempel heb ik een afdrukje gemaakt op het witte recycled karton en ingekleurd met karisma potloden. En dat gaat perfect, en ik vind het eigenlijk nog mooier dan dat je op wit karton inkleurt, dit steekt minder af.

Voor deze kaart heb ik wit karton en zwart papier gebruikt.
Dit heb ik gecombineerd met groen original karton, nr 16.


Begin met het uitsnijden van de grootste rechthoek met een nestabilitie uit wit kraft karton.
Dit mat je af met zwart kraft papier en dit komt dan weer op een groene dubbele kaart die net iets groter is dan het zwarte papier.
Dan de kleinere rechthoek uitstansen uit groen karton, deze doormidden snijden zodat een groter stuk boven en onder het plaatje uit steekt.
Hieronder komt een laag van zwart papier.
Daarna het figuur uit wit kraftkarton stansen met een memorybox mal. Ook deze heb ik doormidden gesneden zodat een groter stuk boven en onder het plaatje uit komt.
Het stempelafdrukje ook afmatten met zwart papier en opplakken.
Tot slot de tekst stempelen op wit kraft karton, uitstansen en ook een kerstbal uitstansen uit zwart karton, stukje lint of touw er doorhalen en beide op de kaart plakken.

Hieronder zie je de stansen afgebeeld die ik heb gebruikt.


Groetjes, Hannie