zondag 28 juli 2013

Romantisch kaartje

Vandaag laat ik een kaart zien die ik heb gemaakt heb met de nieuwe creatables van Petra van Dam LR0281. De hoek boven aan de kaart heb ik uit papicolor brilliant kiezel karton gestanst. Dit karton geeft zo'n mooi effect. Ik gebruik het karton al heel lang voor dat er stansmachines waren en je alles nog met de hand moest embossen. Het plaatje komt van het scrapvel Beautiful Memories van Inkido.

Gebruikt:






Snijd een strook zilvergrijs karton van 18,2x14,5cm en ril een vouw op 6,2cm. Snijd twee rechthoeken uit kiezel karton van 11,5x14cm en inkido papier van 11x13,5cm. Plak deze delen op elkaar. Stans de hoek uit zilvergrijs karton en kiezelkarton en plak deze op elkaar. Teken de hoek af op de kaart. Doe dit met de mal en teken af aan de binnenzijde zodat er een klein randje extra is om de hoek daarna op te plakken. Knip de hoek van de kaart af en plak de uitgestanste hoek op het randje.

Stans uit zilvergrijs karton twee kleinere hoeken en teken deze ook weer af zoals hier boven beschreven en plak deze op de kaart. Werk de kaart af met een stukje kant, een swirl van strasssteentjes, hartjes en een strik. En maak op het flapje van de kaart een bloementoefje met blaadjes en bedel.

Snijd een strook karton van 6,5x14,5cm en ril de vouwen op 5cm en 9,5cm en snijd vanaf de buitenzijden tot aan de rillijnen iets schuin. Dat als de strook op de kaart geplakt zit de kaart goed blijft staan.


Ik wil iedereen een hele fijne zondag wensen.

5 opmerkingen:

Joke de Wit zei

Prachtig kaartje Astrid.Groetjes Joke

KarinsArtScrap zei

een mooie kaart.

groetjes karin

Anneke klerks zei

Prachtig deze kaart, heel mooi gemaakt
fijne zondag
liefs anneke

Jolanda zei

Mooi hoor . . ik vind deze serie mallen ook super !

manon's kaartenhoekje zei

wauw wat een prachtige kaart astrid en wat een mooi plaatje zeg.... heel mooi

groetjes manon