maandag 15 juli 2013

Een zoon

Het leek me weer eens leuk om die leuke Penny Black beertjes in te kleuren.
Deze keer wou ik graag aan de slag met kleine vierkantjes.


Werkwijze:

Neem een dubbele kaart van 15,2 bij 15,2 cm.
Plak hierop een witte laag van 14,3 bij 14,3 cm. Langs de zijkanten heb ik (voor het opplakken) een lijn geƫmbost op 5 mm van de kant.
Neem nu een wit vierkant van 12,6 bij 12,6 cm en bewerk dit als volgt:
embos eerst een paar swirls in de rechterhoek, onder.
Daarna linksboven figuurtjes stempelen met versamark en bewerken met witte embospoeder.
Daarna de kaart met blauwe distress inkt kleuren en de randen met bruine inkt.
Op het laatst nog wat figuurtjes stempelen hier en daar en dan opplakken.

Daarna 3 vierkantjes stempelen op stempelkarton en 1 op een stuk dun karton die gebruikt wordt om te maskeren. Snijd hier dus het binnenste gedeelte eruit waarna je hem kunt gebruiken om op de vierkantjes te leggen waarna je de beertjes er in kunt stempelen.


Als het goed droog is kunnen de beertjes ingekleurd worden, ik heb ze met karisma potloden ingekleurd.
De tekst uitprinten en ook hier om een vierkant stempelen. Dan de vierkantjes uitknippen en op blauwe vierkantjes plakken die zijn uitgestanst met een nestabilitie.
Dan nog een kinderwagen, het rompje en een swirl uitstansen en alles op de kaart plakken.
De gebruikte stansjes staan op de foto hieronder afgebeeld.


Gebruikt karton van papicolor:
vierkante kaart original karton, nr. 21 lavendel
Wit stempel karton
De link van dit stempelkarton gaat naar een klein blokje maar ik heb stempelkarton gebruikt van a4 formaat maar ik kan dat even niet terug vinden in de webwinkel.

2 opmerkingen:

KarinsArtScrap zei

een mooi lief kaartje.

groetjes karin

Diny Sprakel zei

Wat een leuke kaart, zo met die malletjes, groet Diny